Influencers Of Sweden

I tisdags kom nyheten; Better Bloggers blir Influencers Of Sweden, en branschorganisation för influencers. Sara Rönne skrev om det igår, Linda Hörnfeldt och Clara Lidström likaså. Att vara med i Influencers  Of Sweden ska anses vara en kvalitetsstämpel. Vad spelar det för roll för min blogg med typ 10 unika besökare om dagen? Inte så mycket för mig kanske, men för den bransch jag vill jobba i är det definitivt en milstolpe.

Jag har och kommer sannolikt inte ha som mål att bli nästa youtuber eller instagramstjärna. Men en branschorganisation känns som ett erkännande för att det faktiskt är ett jobb. Ett jobb som många gör förbaskat bra och därför förtjänar att tjäna bra med pengar på.

Jag hoppas också att det här kan utbilda framförallt unga människor i så väl skyldigheter och rättigheter som influencer. Att vi kan få ett stopp på gratiskulturen och att bloggare m.fl. ser sitt värde på marknaden.

Jag hoppas att den dag jag ska ut i arbetslivet och eventuellt starta eget att en blogg kan vara den plattform jag utgår ifrån. Där jag marknadsför mig själv och mina tjänster, på ett professionellt sätt med en branschorganisations stöd. Och även om jag idag kanske inte har något specifikt behov av den här organisationen har jag givetvis redan gått med. Bloggar du borde detta vara självklart, det visar att du är engagerad och står upp för dina rättigheter som bloggare!

Och ett sista tillägg, ta en titt på Better bloggers/ Influencers of Swedens utveckling. Och ta en titt på powerkvinnan bakom den. Här snackar vi målmedvetenhet, engagemang och professionalitet!

 

 

Kommentera

Stäng meny